30 de març 2011

INICIACIÓ ESPORTIVA, REFLEXIÓ DE L'HOQUEI PATINS


Quan parlem d’iniciació esportiva, com el seu nom indica, ens referim a qualsevol esport. Però evidentment, nosaltres hem de tirar la balança cap a nosaltres. Competim amb altres esports que ens desborden en tot, en diners, en participants i en espectadors. 

Així doncs, és normal que quan jo viatjo cap alguna zona esportiva, em trobi els poliesportius plens de petits que juguen a futbol, que juguen a bàsquet o que fan altres esports. Però hi ha molta més pràctica esportiva a Catalunya que no pas aquesta que veiem a les zones esportives!



A la taula veieu el tant per cent de practicants a Catalunya segons l’esport, i evidentment m’agradaria que em diguéssiu si veieu l’hoquei patins. Molt bé! No cal que ens lamentem, tots ho sabíem, no calen estudis de l’observatori català de l’esport, etc, etc... Pensem, penseu, que hem de fer, que podem fer per sortir en aquesta llista?

Per altra banda, m’agradaria deixar apuntada una altra reflexió. Estava treballant amb els meus petits, tenen entre 6 i 7 anys, i n’hi ha algun de 5 anys. Els meus petits no han vist mai cap partit d’hoquei patins d’ OKlliga, crec que mai han vist un partit de sèniors. Però tots em parlaven del partit de futbol del Barça, em parlaven de Messi, de Ronaldo... En el club on entreno no hi ha un primer equip a OKlliga, però des d’aquest petit blog, crec que hauria de ser totalment recomanable i motivador veure un bon partit d’ OKlliga en un pavelló ben ple! No dic que amb nens tant petit calgui portar-los a un partit de grans, però si que crec que uns benjamins o alevins haurien de saber com és l’alt rendiment del nostre esport, penso que s’agafen moltes idees veient els experts. Que en penseu vosaltres? Creieu que és recomanable veure partits de sèniors?

2 comentaris:

  1. Estic d'acord, nosaltres a Bigues i Riells hem organitzat algunes sortides a veure partits d'Ok Lliga amb els petits, a més, el Barça us deixarà fer un partidet a la mitja part i fer una foto dels petits amb els jugadors del primer equip a l'inici del partit. Us aconsello que ho feu, es molt engrescador pels petits!

    ResponElimina
  2. Totalment d'acord. I ho dic també des de l'experiència com a mare. Per als petits és molt important veure un referent en l'esport

    ResponElimina