Sampedro (1996), va fer una classificació per deixar una mica més clar quines etapes podem seguir quan hem d’ensenyar i practicar conceptes tàctics. Des d’aquí us proposem seguir aquesta classificació ja que és la més correcte i afinada que hem trobat remenant bibliografia. L’autor ens divideix l’aprenentatge de la tàctica en tres fases:
- Etapa d’iniciació tàctica (5 – 8 anys): En aquesta etapa es desenvoluparà el potencial general del jugador@. Treballarem les capacitats coordinatives, habilitats i destreses bàsiques, capacitats perceptives i decisionals, i respecte als companys, rivals i normes.
- Etapa d’aprenentatge tàctic (9 – 13 anys): En aquesta fase podem desenvolupar les competències del joc, per exemple, capacitats sociomotrius (situacions de 1x1, 1x2, 2x2, 3x2...), capacitats de competició (acostumar-se a l’esperit esportiu i el compromís grupal d’equip) i capacitats condicionals .
- Etapa de perfeccionament tàctic (+14 anys): En aquesta part, treballarem les competències col·lectives del joc, com poden ser: Joc individual i col·lectiu, sistemes i formes de joc, treball pre-partit...
Cal anotar que en aquesta classificació, les edats són relatives i Sampedro ens avisa en la seva publicació que depenent del nivell dels nostres petits, les etapes poden variar de +/- 2 anys. I per altra banda des del blog, cal anotar que en l’hoquei patins hem de tenir en compte de que els nostres petits tenen un problema afegit, que és el patinar. Patinar condiciona molt les primeres etapes del nostre esport i per tant segurament les primeres etapes de la classificació s’allargaran més del que anota l’autor. Ànims i endavant en la iniciació esportiva, eduquem mitjançant l’esport!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada